maandag 3 maart 2014

Aan het werk

Inmiddels ben ik twee weken aan het werk. En dat is best druk. Niet alleen het (betaalde) werk, maar ook door mijn activiteiten buiten het werk.

Ik was net begonnen met de SollicitatieClub Rijssen-Holten. Het mede-organiseren van het Streek en Duurzaamheid Evenement op 12 april a.s. in Holten. Het organiseren van de HRM Netwerkwandeling op 16 mei a.s. En dan wil ik nog het nodige doen aan en om het huis, want ik ben het afgelopen jaar verhuisd naar Holten en (nog) lang niet alles is klaar. Waar haal ik de tijd en energie vandaan?


Wens, Droom
Enkele jaren terug, in juni 2010, heb ik tijdens mijn coachingsopleiding een persoonlijk statuut opgesteld. Het boek ‘De zeven eigenschappen van effectief leiderschap’ van Stephen R. Covey was de inspiratie hiervoor. Keuzes die op mijn levenspad komen ‘toets’ ik aan mijn persoonlijk statuut. Ondersteund door mijn moodboard, dat ik een jaar later maakte. Voelt het goed, draagt het bij; dan doe ik het. Dit gaat vaker intuïtief dan heel rationeel. Mijn ervaring is dat als je iets doet vanuit je kern dit energie geeft.

De afgelopen jaren heb ik steeds vaker ervaren dat als je jezelf een doel stelt en dit heel concreet (SMART) maakt dit ‘zomaar’ eens uit zou kunnen komen. Om dit duidelijk te maken geef ik enkele voorbeelden van (belangrijke) gebeurtenissen uit mijn tweede leven.

Visualiseer
Na mijn scheiding begin 2011 was ik op zoek naar een (huur)woning in Borne. Bij ‘toeval’ kwam ik een nieuwbouwplan tegen. Ik had mijn zinnen gezet om hier te gaan wonen met mijn kinderen. Om dit kracht bij te zetten heb ik samen met de kinderen de bouwplaats bezocht en zijn wij de in aanbouw zijnde woning binnengelopen. Ik heb me een complete voorstelling gemaakt alsof ik er al woonde. De kamers ingericht, de buurt verkend. Ik ben naar Ikea gereden en het gewenste meubilair bekeken. Overal heb ik foto’s van gemaakt en een vorm van een dag(plak)boek gemaakt.  Aan het eind van 2011 woonde ik samen met mijn kinderen in die woning!

Maar nu woon je in Holten hoor ik je denken. Dat klopt.
In 2011 heb ik mijn huidige vriendin leren kennen. Nadat wij het LAT-ten, het reizen na ruim een jaar min of meer zat waren en ook heel graag (meer) bij elkaar wilden zijn hebben wij ons ten doel gesteld om ons in Holten te gaan vestigen. Zij kwam uit Deventer en ik uit Borne. Dan is Holten een praktische keuze en vooral een hele mooie woonplaats. We hebben ons hier een visuele voorstelling van gemaakt. Ook hebben wij deze boodschap, d.m.v. een wensballon, het universum in gestuurd. Het oude hebben wij losgelaten met het afschieten van een vuurpijl. In juli van 2013 was samenwonen in Holten voor ons een feit.

Tegenslag
Nu lijkt dit misschien makkelijk te zijn gegaan, maar dat is niet zo. Een tijdelijk arbeidscontract en een aflopend arbeidscontract. Dit belemmerde de intentieverklaring van een werkgever die nodig is voor een huurovereenkomst. Een convenant met afspraken uit een co-ouderschap, een dwarsliggende ex-partner, e.d. Een opgezegde huurwoning, zonder wat nieuws te hebben. Altijd vol vertrouwen dat het goed zou komen.

Succes
Op mijn wensenlijstje stond o.a. een nieuwe parttime baan als trainer/coach. Wel eentje die moest lijken op mijn oude baan en voor maart 2014.
Medio februari j.l. ben ik begonnen als Trainer / Adviseur Intensieve Dienstverlening op het Werkplein in Doetinchem!


Morgen start ik mijn eigen 55+ groepen voor het programma succesvol naar werk. Ik heb er enorm veel zin in en hoop deze (oudere) werkzoekenden te besmetten met mijn virus en een bijdrage te leveren aan hun zoektocht naar werk, (levens)geluk, het verminderen van de werkloosheid en het stimuleren van de economie.


De komende weken, maanden schrijf ik over mijn (werk)ervaringen.  En over mijn en onze nieuwe wensen, dromen, doelen. Deze gaan wij binnenkort, in het seizoen van het zaaien, uitwerken in ons visionboard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten