donderdag 6 februari 2014

Energie

Beweging
Het valt niet altijd mee; vertrouwen houden dat alles wel goed komt. Hier had ik het vanmorgen nog over in de groep bij de SollicitatieClub Rijssen-Holten. Ook ik ken van die momenten van ‘soms zit het mee, soms zit het tegen’. Maar is dat wel zo?

Of is het de manier van kijken en denken die de werkelijkheid bepaald? Gebeuren er dingen naar aanleiding van een vorige gebeurtenis. Of gebeurt er gewoon wat er moet gebeuren?  Ik zou het rationeel kunnen verklaren met ‘actie is reactie’, de RET (Gebeurtenis - Gedachten - Gevoelens - Gedrag - Gevolg) of andere theorieën.

Ik kan het ook spiritueel verklaren met karma, de Wet van Aantrekking of ... En dan denk ik; “hoe meer ik weet, hoe minder ik weet”.

Duurzaam Holten
Tijdens het schrijven van mijn vorige, eerste blog had ik mij aangemeld als vrijwilliger bij Duurzaam Holten. Dit naar aanleiding van een klein artikel (weer zo'n wegwijzer waar ik in mijn vorige blog over schreef) in de lokale krant. Ik was direct enthousiast over deze groep mensen die zo betrokken en bewust zijn van hun omgeving.
Het (mede) organiseren van het Streek- en Duurzaam Evenement op 12 april a.s. lijkt mij wel wat. En natuurlijk kost het meer tijd dan ik daar van te voren mee bezig wil zijn. Dat heb ik de afgelopen week al gemerkt.
Een eerste kennismaking met de werkgroep voor de streekmarkt, een afspraak met de Wethouder, een bijeenkomst met het bestuur, nog een werkgroep bijeenkomst voor de streekmarkt en een bedrijfsbezoek aan een potentiële deelnemer. Het lijkt wel werk!

Energie
Wat is nu het verband tussen de twee bovenstaande stukjes. Volgens mij is dat ‘energie’. Ik merk dat als er energie is dat er van het één het ander komt. Wat kan jij hier nu mee?
Zorg dat je iets onderneemt dat je energie geeft! Dit zet de zaak in beweging en dan komt er meer!
En dat meer, dat komt … daarover volgende keer weer meer. J


Geen opmerkingen:

Een reactie posten